Sunday, November 25, 2007

BATU ADA DALAM KAPALA KAH?


Asyik-asyik demontrasi. Tak habis-habis dengan demontarsi. Tak de kerja lain ke?
Woi ! teruk ke kerajaan yang ada ah ? Teruk macam Thailand yang menindas minoriti , teruk macam Burma yang menindas minoriti dan menindas demokrasi dan banyak teruk-teruk lagi di negara lain, hatta di India sekali pun yang menindas umat Islam di sana dan juga di Khasmir?
Kalau perangai sendiri tu dah teruk dan psiko , apa kebaikan yang kerajaan lakukan dilihat tak baik. Ini termasuklah demontrasi yang dibuat oleh Bersih pada 10 Nov lalu.
Tidakkah anda menikmati kebebasan, kemudahan mencari rezeki dan menikmati banyak kemudahan bertaraf dunia yang kerajaan sediakan? Anak-anak anda tidakkah menikmati dan menerima sistem pendidikan yang bermutu termasuk buku teks percuma, yuran sekolah percuma dan tidak ada semua bentuk yuran peperiksaan dikenakan. Banyakkkkkkkkkkkkkkk.......... lagi kalu nak disenaraikan.
Pembangkang dan pertubuhan-pertubuhan yang menentang semua menikmatinya.
Apa kamu mahu lihat polis di Malaysia ni macam tikus je.... diam tak mahu mahu bertindak terhadap makhluk-makhluk perosak. Ambil je sikit tindakan, pancut je air pemedih mata dah kata polis zalim., polis ganas, polis macam Israel. Sedapnya mulut bercakap. Lepas tu mohon simpati antarabangsa, kononnya kerajaan menindas kebebasan, kerajaan tak beri hak dan macam-macanm lagi.
Perangai tempat kamu mengadu tu pun serupa, lebih-lebih lagi Amerika dan Britain termasuklah PBB tu. Negara-negara yang betul-betul menindas, membunuh, zalim dan pemusnah negara lain tak pun mereka beri perhatian sungguh-sungguh. Ini setakat jirus air pemedih mata dah bising.
Insaflah wahai rakyat Malaysia, terutamanya mereka yang suka berdemontrasi tu.
Lihat beberapa akhbar tempatan hari ini 26 November 2007. Muka depan BH, 'Penyokong Hindraf ganas', muka depan Utusan Malaysia 'Perhimpunan bertukar ganas' dan muka depan NST dengan tajuk 'Defiance'. Gambar-gambar yang disiarkan oleh akhbar-akhbar tersebut jelas mengambar watak dan perwatakan penyokong Hindraf. Masih mahu kata media-media ini bias, tidak boleh dipercayai. Wah.... wah u orang punyai cerita aje ada banyak ada betul kah. Takde autah langsung ah... banyak bagus ah.
Bukankah polis dah dapatkan perintah mahkamah melarang perhimpunan tetapi mengapa ada degil juga... mahu tunjuk samseng sama polis kah dan mahu challenge mahkamah. Batu ada kapala punya dalam kah?? Syabas Polis, teruskan usaha anda menjaga keselamatan negara.
Oleh Megatrambai

No comments: