Thursday, October 23, 2008

Rempah ratus berita:
-
'Pengkid' (Tomboyism) :

MAJLIS FATWA KEBANGSAAN mengharamkan amalan wanita membuat penampilan seperti lelaki ('pengkid') - Muzakarah J/K Majlis Fatwa Kebangsaan 23 Oktober 2008
---

Masjid Cina:

Zulkifli Noordin (PKR), Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu mencadangkan kerajaan membina sebuah masjid Cina di KL sepertimana Masjid Cheng Ho di Surabaya, Indonesia. Lokasi pembinaan yang dicadangka ialah di Tapak Penjara Pudu.
---

Khazanah Nasional:

Buat pertama kalinya Khazanah Nasional memiliki pejabatnya di luar negara, iaitu di Beijing, China. Pembukaannya telah dirasmikan oleh PM pada 23 Oktober 2008.
----

Ubat Gemuk:

Dr Zhari, Pensyarah Pengajian Sains Farmasi USM menghasilkan ubat mengatasi obesiti (kegemukan) /menguruskan badan daripada pokok kaduk. Ubat tersebut dikenal pil 'nobesiti'. Secara tradisionalnya pokok kaduk digunakan untuk merawat kecacingan, sakit gigi, malaria, sakit belakang badan, otot serta sendi. Pucuk mudanya dibuat kerabu.
----

Pemilihan Umno:

Pemilihan Umno akan tetap diadakan pada Mac 2009 seperti yang telah diputuskan MT Umno sebelum ini. Perkara ini ditegaskan oleh Pak Lah selepas merasmikan pembukaan pejabat Khazanah Nasional diBeijing, China pada 23 Oktober.
---

Anwar buntu:

DSAI ketika ditanya oleh pemberita Bloomberg baru-baru ini mengenai tarikh membentuk kerajaan baru menjawab bahawa beliau telah kehabisan pilihan untuk menentukan tarikh pembentukan kerajaan baru yang diangan-angankannya.

--

Shah Rukh Khan:

Stesyen tv Astro, melalui saluran Zee akan menyiarkan siaran langsung pengurniaan Darjah Mulia Seri Melaka yang membawa gelaran Datuk kepada pelakon Bollywood, Shah Rukh Khan pada tarikh yang dijangkan 29 November 2008. Majlis pengurniaan tersebut akan disempurnakn oleh Yang DiPertua Negeri Melaka, Tan Sri Khalil Yaakop.





1 comment:

WAK SAPU said...

Nak lihat transkrip wawancara Dato Sri Najib dengan BLOOMBERG TV pada 24 Oktober 2008? Sila layari http://waksapu.blogspot.com/