Wednesday, October 8, 2008

Datuk Seri Abdullah berkorban untuk parti
Teka teki sama ada Pak lah akan mempertahankan jawatan Presiden atau sebaliknya telah terjawab. Paka Lah telah memutuskan untuk tidak mempertahankan jawatannya sebagai Presiden Umno .
Dengan keputusan tersebut bermakna proses`peralihan kuasa kepada Datuk Seri Najib akan menajdi kenyataan pada , Mac tahun depan.
Esok, Datuk Seri Najib Razak dilaporkan akan mengadakan persidangan akhbar di Terengganu untuk menjawab pertanyaan mengenai peralihan kuasa tersebut.
Dalam keadaan terharu, kesamua pemimpin parti komponen Barisan Nasional (BN) menghormati keputusan Pak Lah.
Bagi Presiden MCA, Datuk Seri Ong Ka Ting ia menyifatkannya sesuatu yang bersejarah kerana parti-parti komponen diberi peluang menyertai perbincangan dalam perjumpaan dengan Pak Lah.
Presiden MIC Datuk Seri S Samy Vellu pula berpendapat Pak lah telah membuat satu keputusan yang baik.
Pemangku Presiden Gerakan, Tan Sri Dr Koh Tsu Koon menghormati keputusan Pak lLah serta menyifatkannya sebagai satu penghargaan kepada BN dan parti komponen lain.
Naib Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang sebelum ini meminta disegerakan peralihan kuasa menganggap ianya satu pengorbanan yang besar dan wajar dihormati. Muhyiddin dilaporkan akan mengumumkan pendiriannya bertanding jawatan Timbalan Presiden Jumaat ini.
Mantan PM, Tun Dr Mahathir Mohamad yang selama ini banyak mengkritik pentadbiran Paka Lah menyifatkan keputusan tersebut yang dibuat Pak lah sebagai tindakan dan keputusan yang baik untuk parti. Beliau turut mengingatkan najib supaya menunjukkan kepada rakyat beliau boleh melakukan perubahan, bukan sekadar menuruti.
Adakah Datuk Seri Najib akan dicabar, sama-samalah kita tunggu selepas selesai mesyuarat-mesyuarat bahagian Umno nanti.
-- Megatrambai.

1 comment:

sumandak bayu said...

Kalo ini yang diinginkan oleh rakyat kita kena tabik kat PAK LAH kerana menyahut seruan rakyat.....